This post is a paid post and is made in cooperation with the listed companies and / or their products. All hyperlinks are therefore paid hyperlinks.

Vi lever i dag i ett digitaliserat samhälle där nästan allt kan hittas online och där de flesta anställda använder både internet och en bärbar under sin arbetsdag. Men även om vi tror att ”allt” är digitaliserat så finns det naturligtvis fortfarande situationer eller tillfällen där det används papper och manuell arbetskraft. Även inom en av de mest progressiva branscherna, nämligen marknadsföring.

Det gäller att synas

Något av det viktigaste inom marknadsföring är att ses. Om företag inte syns så får det heller inte några kunder. Därför kan det vara värt att sätta fram broschyrer i en broschyrhållare, sätta upp plakat och affischer på offentliga ställen som längst med vägar eller på anslagstavlor. Ja helt enkelt var det än kan vara som får folk att lägga märke till din affisch och företag.

Var synlig online

På samma sätt som det är viktigt att ses i den fysiska världen är det också otroligt viktigt att bli sedd online. När dina potentiella kunder söker efter en viss typ av företag på Google eller andra sökmotorer, är det viktigt att just ditt företag visas snabbt och högt upp i sökresultaten. Det här kan man antingen klara av själv eller betala sig till via en marknadsföringsbyrå.

Möt personligen

En av fördelarna med offline marknadsföring är att du fortfarande ses som mer trovärdig om du dyker upp personligen och berättar om ditt företag. På så sätt verkar företaget också mer mänskligt och personligt vilket gör kunderna trygga och i sin tur benägna att handla hos dig.

Satsa på det som är relevant

Oavsett om du själv ska ut och hålla en presentation, hänga upp affischer, dela ut broschyrer eller visas upp online, så det viktigt att du använder dina resurser där det är relevant för företaget. Att misslyckas med sin marknadsföringsstrategi innebär både slöseri med pengar och resurser.

Använd alla medier

Du kan inte bara använda ett enda medium och förvänta dig märkbara resultat. Du måste använda alla relevanta medier så att alla i fokusgruppen exponeras för ditt budskap.

DELA
Nästa artikelSå håller du koll på din hälsa

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here