This post is a paid post and is made in cooperation with the listed companies and / or their products. All hyperlinks are therefore paid hyperlinks.

Att känna sig trött under dagen är ett jobbigt fenomen som både ung och gammal upplever. Ett viktigt möte som du har framför dig blir både jobbigt och inte särskilt produktivt om du känner att du har en låg energinivå på mötet. Men det finns en hel del tricks att testa för att minska tröttheten under dagen. Testa dig fram och se vad som passar dig och vad som ger dig energin tillbaka.

Sjung din favoritlåt – högt och med passion! Sjunga ger dig en god slags känsla medan det minskar nivåerna av stresshormoner i kroppen. Så gå in badrummet och sätt på din favoritlåt och börja sjunga. Om du är på jobbet och inte vill möta dina medarbetares blickar, kanske kan du spara dina tongångar tills du sitter i bilen eller vid en promenad i din ensamhet.

Ät nötter. En handfull mandlar eller jordnötter som innehåller mycket magnesium och folat (folsyra). Dessa näringsämnen är viktiga för din energi och cellproduktion. En brist på dessa näringsämnen i ditt system kan göra att du känner dig trött.

Sätt din kropp i rörelse. Träning är en naturlig energiförstärkare eftersom när du tränar strömmar blodet fortare genom din kropp till ditt hjärta, muskler och hjärna. Genom att planera in ett träningspass regelbundet i ditt schema – även om det endast handlar om 10 minuter – kommer du att hålla dina energinivåer på topp. Rör dig vid varje tillfälle som ges även om det bara är att gå runt i cirklar medan du pratar i telefon.

Öppna fönster och låt solen skina in, eller ännu bättre – gå ut några minuter. Forskning tyder på att bara några minuters promenad utomhus kan förbättra ditt humör, minne och förmåga att ta till sig ny information. Att gå utomhus kan till och med förbättra din självkänsla. Om du absolut inte kan komma ut, öppna åtminstone ett fönster för att släppa in ljus och frisk luft.

DELA
Föregående artikelHur ser fintechs framtid ut?